Underworld
"Vegyünk két népszerű, manapság közismert mitológiát, amilyen a vámpíroké és a vérfarkasoké, és gyúrjuk egybe a kettőt, vagyis ugrasszuk egymásnak a két felet." (E-kultura)
Az embereket régi időktől fogva izgatta az embereken túli világ. Az isteneké, démonoké, boszorkányoké, angyaloké, melyekről nincsenek sem egyértelmű bizonyítékok sem cáfolatok.
Ki tudja, hogy csak a fantázia keltette-e életre azokat az alakokat, melyek az Underworld című filmben vívják élethalálharcukat.
Az emberi érzékelésen túli világban, amiről az emberek csak legendákat és meséket hallottak suttogni, két faj vív évszázadok óta véres háborút. Az arisztokratikus vámpírok és a vad és állatias lycanok, azaz a farkasemberek. A háború az egyik faj teljes pusztulásávak érhet véget.
A hosszú küzdelem során a sötétség e szülöttei kifejlesztették leghatásosabb fegyvereiket. A lycanok kezében ott vannak a vámpírölő UV-sugárral töltött lövedékek, a vámpíroknál a vérfarkasokat pusztító ezüstnitráttal preparált golyók. Mindegyik biztos halál. Mindkét táborban ott vannak az érzéketlen harcosok is.
Selene vámpír harcoslány, egyik portyán rájön, hogy a lycanok a mindannyiuk számára csak prédaként létező emberek közül egy fiatal orvos elrablására készülnek, elszántan és titokban.
A lány Michael oldalára áll, mivel ki akarja deríteni a furcsa esemény hátterét.
Selene egy hatalmas összeesküvés nyomára bukkan. Közben érthetetlen és soha nem tapasztalt vonzalom ébred benne a fiú iránt, egyfajta Rómeó és Júlia történet bontakozik ki a tábor között dúló harc közepette.
A mindvégig kitűnően adagolt izgalmak és fordulatok végül feltárják a nagy és meghökkentő titkot.
A film látványvilága rendkívüli, s ami még kedvesebbé teszi a szememben, hogy sok budapesti helyszínre ismerhettem rá, valamint Görög Zitát is láttam felbukkanni egy epizódszerepben.
Aki ismeri az Interjút vagy a Pengét, és látta a Hollót, annak már lehet némi fogalma az vámpíri természetrajzról és a film képi hangulatáról.
|